fbpx

Izabela Orłowska – Osobista Stylistka

Inspiracje. Analiza kolorystyczna.

Co to jest kolor?

Kolory to tak naprawdę światło fizyczne, które odbierasz. Nawet w kolory wkracza fizyka! Każda z barw ma różną częstotliwość i różną długość fali, która kiedy wpada do oka, w bardzo różny sposób na nas oddziałuje. I te kolory mają przeróżne znaczenia.

Psychologia koloru.

W różnych kulturach kolory mają inne znaczenie, budzą inne skojarzenia i mają odmienną symbolikę. Dobór odpowiednich kolorów  ma ogromny wpływ na samopoczucie. Wszystko zależy od tego, jakich bodźców w danym momencie potrzebujesz.

Kolory mają to do siebie, że wpływają na samopoczucie, a także  wpływają na innych ludzi kiedy masz je na sobie. Dzięki kolorom możesz zrobić dobre pierwsze wrażenie, a  sprawić, że zostaniesz zapamiętany na długo. Wystarczy poznać siłę jaką dysponuje kolor.

Kolor wpływa na nasz wygląd fizyczny, ale też przekazuje o nas komunikat.

Znaczenie koloru czerwonego.

Czerwień podobno w największym stopniu wpływa na ludzką psychikę. Jest kolorem odwagi, pewności siebie i miłości. Ci, którzy „ją noszą” mają silny charakter, dużo energii oraz wiele ambicji, chęci władzy.

Kolor czerwony dodaje motywacji i pobudza do działania. Czerwień jest kolorem, który pobudza też fizjologicznie, bo podnosi ciśnienie krwi, serce bije szybciej. Ta barwa powoduje, że jesteśmy zdeterminowani, mamy dużo motywacji. Czerwony kolor ostrzega nas przed tym wszystkim, co jest niebezpieczne.

Kolor czerwony kojarzy się z dynamiką pewnością siebie, a także z miłością, namiętnością. Stylizacje z kolorem czerwonym, dodadzą Ci sporo energii.

Ja uwielbiam kolor czerwony najbardziej na świecie. Jaki jest twój ulubiony kolor?

Kolor czerwony.

Czerwień jest kolorem bardzo wyrazistym. Przyciąga wzrok. Wywołuje emocje, dodaje energii, odwagi. Czerwień to dobry wybór, jeśli chcesz zwrócić na siebie uwagę. Kolor sprawdzi się w wybieranych dodatkach np. czerwone szpilki, torebki, szal czy szminka. Ożywi strój, a jednocześnie nie będzie nadto przykuwać uwagi.

Czerwony to bardzo mocny kolor. Barwy niosą komunikat. W kręgach kulturowych kolory mają różne znaczenie, budzą inne skojarzenia.  W naszej kulturze czerwona barwa symbolizuje  miłość, namiętność, kojarzony jest z przywództwem, rywalizacją, wojną. Natomiast  w Indiach kolor czerwony kojarzony jest z potęgą i bogactwem,  na Dalekim Wschodnie z płodnością i pomyślnością.

W biznesie kolor czerwony stosuj rozważnie. Przeznaczony dla tych osób, które chcą się wyróżnić z tłumu.  Skoro to kolor namiętności, może wysyłać mylne komunikaty. To też kolor wojny, więc jeśli wybierasz się na negocjacje wybierz raczej garnitur w szarym kolorze.

Wizerunek kobiety w czerwieni zależeć będzie od odcienia czerwieni, fasonu, długości i materiału sukienki, miejsca i pory dnia oraz pozycji społecznej i zawodowej.

Nie od razu musisz zakładać czerwona sukienkę, każdy czerwony element jak pomalowane usta, czerwone szpilki, czerwone paznokcie będzie miał wpływ na Twój całościowy wizerunek, i będzie ciekawym elementem stylizacji.

Barwy i atrybuty barw.

Czerwona barwa tak jak każdy z kolorów, mówiąc tak bardzo specjalistycznie, jak kolorystka, ma 3 atrybuty: walor, temperatura, chromatyczność.

  • Temperatura koloru (czyli ciepły, zimny),
  • Walor (jasny, ciemny)
  • Chromatyczność (czysty/kontrastowy, zgaszony).

Zawsze jeden z nich dominuje i na jego podstawie określamy typ kolorystyczny. 

Koniecznie zajrzyj do kolejnego artykułu na temat analizy kolorystycznej, aby się dowiedzieć więcej na ten temat.

Analiza kolorystyczna.

Jeśli nie wiesz jaki odcień czerwonego jest dla Ciebie, to pomoże w takim razie profesjonalna analiza kolorystyczna. Poznasz kolory odpowiednie do Twojego typu urody. Między innymi dowiesz się czy powinnaś zaprzyjaźnić się z cieplejszymi kolorami czy może chłodnymi, ale może lepiej będzie Ci do twarzy z mocno nasyconą czerwienią, albo taką zgaszoną, jakby wypłowiałą? Oczywiście kolor czerwony ma swoje chłodne i ciepłe odcienie. Czerwień pomidorowa to czerwień ciepła, ale czerwień malinowa zmierza w chłodnym kierunku. A truskawka to kolor chłodny czy ciepły?  Kolorowego tygodnia!


Jeśli nie znasz swojego typu urody wybierz
indywidualną analizę kolorystyczną ze stylistką.


Odcienie czerwieni. Na przykładzie owoców. Granat, porzeczka, czereśnia, pomidor, papryka, malina, arbuz – feria czerwieni.

Dlaczego powinnaś wybrać Analizę Kolorystyczną online lub stacjonarnie w studio w Zabrzu u mnie?

Jeśli zastanawiasz się nad analizą kolorystyczną,  analiza kolorystyczna powinna być indywidualna, ponieważ tak jak w zakresie określenia sylwetki, tak samo typ kolorystyczny typowi nie jest równy.

 

Jeśli już zdecydowałaś się zainwestować w swój wizerunek, zacznij od analizy kolorystycznej u mnie.

Analiza kolorystyczna u mnie zawiera:

  • wskażę najlepsze dla Ciebie kolory ubrań,
  • określę najlepsze wzory w stylizacjach dla Ciebie,
  • podpowiem jak budować stylizacje kolorystycznie w Twoim typie urody,
  • wskażę najlepsze dla Ciebie kolory włosów,
  • określę najlepsze kolory pomadek i takie niepolecane (w tym kilka linków do pomadek),
  • podpowiem jakie kolory kosmetyków kolorowych stosować,
  • wskażę najlepsze dla Ciebie kolory biżuterii
  • poznasz swoje kolory bazowe w stylizacjach.
  • opowiem o odcieniach bieli dla Ciebie
  • I pokażę kilka porównań kolorów dobrych i nie polecanych.

Podsumowanie analizy kolorystycznej otrzymasz w formie indywidualnie przygotowanego pdf wraz oczywiście z przykładami.

 

Wszystkie informacje dotyczące tej usługi znajdziesz tutaj.


W tym temacie pokrótce tyle. Koniecznie zapisz się do mojego newslettera, a będziesz na bieżąco. Poza tym będę mogła być z Tobą w kontakcie i podsyłać Ci inspiracje modowe, ale tylko te interesujące!

Subscribe to our newsletter!


Zajrzyj również do innych artykułów na moim blogu. Kliknij poniżej.



Izabela Orłowska

Osobista Stylistka


Jeżeli potrzebujesz wsparcia stylistki w zakresie konsultacji zakupowych lub uporządkowania szafy – zadzwoń i umów termin: 793 460 707

Możemy umówić się również na analizę kolorystyczna czy zakupy online.

Zapoznaj się z ofertą